Zmatené informace, nevýhodné a drahé nabídky České spořitelny

Dnešní den byl pro mě v celku náročný. Určitě jste slyšeli o nové službě České spořitelny, Moje zdravé finance. Jedná se o službu, která Vám poskytne automatické třídění vašich výdajů do jednotlivých kategorií. Na spořícím účtu si poté můžete rozdělovat vaše peníze do virtuálních obálek a spořit na určité věci zvlášť. To zní slibně, že ano? Jenže představa se rychle rozplyne, když zjistíte, že taková aplikace, která by dle mého měla být standardem internetového bankovnictví stojí měsíčně 100 korun! Spořitelna se v reklamách chlubí tím, jak díky této službě ušetříte, ale ruku na srdce, myslíte si, že ušetříte více než těch 1 200 korun za rok, které vynaložíte na poplatcích? Banka sice nabízí možnost mít aplikaci za 50 korun měsíčně pokud máte měsíční příjem na účet alespoň 7 000 Kč. Nebo dokonce úplně zadarmo, za předpokladu, že máte další produkt, například splácení půjčky, na které z vás dostanou další peníze! Já jakožto student, třeba možnost tak vysokého příjmu nemám a vzít si půjčku nemám rozhodně v úmyslu.

Dneska ráno jsem tedy napsal dotaz na oficiální Facebook stránku České spořitelny, kde jsem se ptal, jestli je možné mít při studiu tento produkt zdarma, nebo musím platit těch 100 Kč za měsíc. Paní bankéřka mi po přibližně čtyřiceti minutách odpověděla, že službu Moje zdravé finance nabízejí pro studenty nad 18 let úplně zadarmo. Jedinou podmínkou je navštívit pobočku a zřídit si do aplikace přístup.

Faceook konverzace s českou spořitelnou

V ten moment jsem si řekl, že se jedná o dost lákavou nabídku a okamžitě jsem vyrazil do centra na pobočku banky. Dorazil jsem na místo po přibližně hodině cesty. Tam jsem si vzal lístek a paní u dveří se mě zeptala, jestli mi může nějak poradit. Popsal jsem tedy svůj problém a zmínil jsem, že bych měl zájem o třídění peněz do obálek a další funkce již dříve zmíněné aplikace. Paní mi řekla že bych to měl mít již aktivováno, ale když jsem nesouhlasil, řekla ať se posadím a počkám, než blikne moje číslo a slečna na přepážce to zkontroluje. Já tedy poděkoval a začal jsem čekat.

Po 15 minutách jsem se konečně dostal na řadu. Opět jsem znovu vylíčil svůj požadavek a zopakoval informaci, která mi byla předána na Facebooku. Slečna na přepážce mi řekla, že tyhle informace nejsou pravdivé, tvrdila mi, že na Facebooku to nemá se spořitelnou nic společného, což jsem ji vyvrátil, jelikož se jedná o Facebookem ověřenou firmu. Poté mi bylo řečeny informace o cenách tohoto produktu. Když jsem namítl, že slečna u dveří mi řekla totéž, co paní na chatu, okamžitě se za ní vydala. Slyšel jsem jen námitku: „To mi, ale řekl ten pán!“, a proto jsem znechuceně odešel. Kdo mi zaplatí můj čas a cestu, kterou jsem absolvoval právě kvůli informace z Facebooku. Po opuštění pobočky jsem ihned volal na zákaznickou linku a ověřoval jsem získané informace. První jsem se dozvěděl, že pravdu měla paní na Facebooku a po 5 minutovém čekání na drátě jsem byl ubezpečen o opaku, tedy o verzi slečny z pobočky.

V nedávné době jsem měl ve svém studentském účtu poplatky za příchozí i odchozí platby 5 Kč za položku a další 2 koruny, pokud se jednalo o transakci s jinou bankou. Jeden měsíc jsem na těchto poplatcích, jako student zaplatil více než 30 korun, což je pro studenta, který si cení každého haléře dost peněz. Naštěstí si vzalo vedení banky připomínky velkého množství lidí a uvedlo nový typ účtu, který je bez těchto poplatků. Jenomže onu dříve zmiňovanou službu očividně nezahrnuje!

Nejde mi ale do hlavy fakt, že banka nabízí pro studenty, kteří ukončí studijní účet a přejdou na službu moje zdravé finance, bonifikaci ve výši 100 korun měsíčně na dva roky, tím pádem pokryjí náklady na vedení tohoto účtu. Ale co pak? Po dvou letech budu třeba ještě studovat a platit 1 200 ročně, nebo byť 600 Kč za rok by bylo příliš. Ptám se tedy, proč není pro studenty služba dostupná zdarma, ale pro absolventy na dva roky ano?

Výtažek z přílohy ceníku České spořitelny

Já osobně si třeba myslím, že tímto si banka odepře nejpočetnější klientelu. Jelikož lidé s nižšími příjmy a studenti, kteří se snaží šetřit, si přece nebudou platit 50 nebo 100 korun měsíčně, za službu, která by měla být dostupná zdarma! Zbude jim tak pouze skupina lidí s vyšším příjmem a důchodci. Více než dvě třetiny důchodců neumí pracovat s internetem a nevyužívají ani internetové bankovnictví, natož moderní aplikace. A když si vezmeme v potaz cenu pro důchodce, která činí 50 Kč měsíčně, je to dosti velká suma za produkt, který úplně nevyužijí! A navíc si myslím, že lidé s vyšším příjmem, by zas až tak tuto aplikaci také nevyužili tak jako právě lidé, pro které je každá koruna bohatstvím.

Závěrem je tedy dobré zmínit, aby se vedení spořitelny pořádně zamyslelo nad tím, na jaké lidi je dobré cílit a nabízet jim třeba takové aplikace zadarmo. Nejen, že by si udělali lepší jméno, ale přilákali by možná klienty od konkurence. Neměl by být snad pro banku každý klient vzácný? Zatím mi to připadá tak, že si říkají, však co, klientů máme dost, a to že přejdou ke konkurenci nás bolet vůbec nebude. Je to ale opravdu nutné? Nedalo by se trošku změnit politiku banky? Opravdu musí být tak vysoké a absurdní poplatky? Myslím si, že by to šlo i jinak!

Komentujte

1 Komentář zapnuto "Zmatené informace, nevýhodné a drahé nabídky České spořitelny"

Upozornit na
avatar
Třídit dle:   nejnovější | nejstarší | nejlépe hodnocené
Týna
Host

Teda. Koukám, že to je všude stejné. Nejednotné informace a každý ti prostě tvrdí to svoje. Připomíná mi to takovou malou, hezkou a milou frašku. (Vím, že článek je nakonec spíš směřovanej na poplatky, ale první část mě zaujala víc) 😀

Ale když se vrátíme k těm poplatkům, tak jsem nakonec ráda za svůj učet u Monety. Jako student tam mám v podstatě vše bez poplatků.

wpDiscuz