Je to už nějaký ten pátek, co jsem se rozhodl, že si začnu šetřit na auto. Začalo to slibně. Našetřeno jsem měl zhruba za půl roku a rozhodl jsem se, že se začnu dívat na internetu. 

Prvně jsem mapoval situaci a díval jsem se úplně všude. Potom jsem dle recenzí a dalších indícií odfiltroval pofidérní a velké autobazary, které jsou pověstné podvody. Paradox nastal ve chvíli, kdy jsem začal po prodejnách ojetých vozů chodit osobně. Na internetu psali: „Škoda Fabia II – výbava Elegance a stav … PERFEKTNÍ“. Když jsem však dorazil na místo, byl jsem zděšen. Jako upřímně pod stavem perfektní si opravdu nepředstavuji totálně odřená strana u řidiče, propadlé sedačky a zlomená přepážka v kufru. Za tu cenu jsem jim řekl na shledanou, otočil jsem se a odešel.

Po dalších zkušenostech jsem si udělal představu a s každým dalším prověřením vozu jsem byl zoufalejší. Někde přetočený tachometr, jinde prý nebourané auto po totálce a tak dále.

Po delší době jsem objevil pěknou oranžovou Fabii, vypadala opravdu pěkně, ale když jsem si ji chtěl nechat prověřit ve 3 kilometry vzdáleném autorizovaném servise, tak měl pan prodejce problém a řekl, že si mám přivést mechanika k němu. A prý nechápal co řeším, když bylo auto kontrolováno pravidelně v autorizovaném servise a že má i faktury. To je sice pěkné, ale když jsem si nechal zadat VIN kód do systému, zjistil jsem, že v autorizovaném servisu byly pouze 2 prohlídky, a proto jsem od toho dal ruce pryč.

Tento týden jsem byl opravdu už zoufalý, ale objevil jsem v celku slušnou Fabii v bazaru, který sídlil přímo vedle autorizovaného prodejce Škody. Domluvil jsem se tedy a auto přivezl na kontrolu. Psali, že je v absolutně perfektním stavu a nikdy nebylo bourané. Při zahájení prohlídky jsem byl nadšený, auto servisováno přímo u nich a všechna historie seděla. Proto jsem se šel podívat, jak to vypadá vespod. Když jsem přešel kompletně rezavý výfuk na výměnu a kompletně sjeté přední brzdy, na což by byly další vynálohy cca 10 000, přišel jeden z kontrolorů s přístrojem na kontrolu tloušťky laku. U tohoto typu vozu by mělo být +- 95 mikrometrů po celé ploše vozidla. Zde však byla tloušťka různorodá. Na dveřích 152, kapota 168, víko od kufru 142 a střecha 178 mikrometrů. Vozidlo bylo tedy přelakováno a to opravdu neodborným způsobem. Následně se v servisní historii zjistilo, že bylo bourané v předu i vzadu, pravděpodobně v řetězovce na dálnici.

Samozřejmě mi prodejce řekl, že to, co mi řekli není pravda, že vozidlo havarováno nebylo a nikdy ho nikdo nelakoval. Ale i přesto, že je vše dohledatelné v historii vozu, se nás snažil přesvědčit, že ho chtějí očernit. Proto jsem se otočil, odešel a inzerát na internetu nahlásil za klamavý.

Co naplat, v dnešní době je ideální kupovat auto od známého, nebo někoho u koho můžete mít důvěru, že vás nepodvede. Mám takové vozidlo nyní vyhlídnuto, tak uvidíme, co z toho bude.

Máte svoje auto? Ojeté, nebo nové?


Komentujte

2 Komentáře zapnuto "Koupě ojetého auta? Jeden podvodník vedle druhého"

avatar
  Subscribe  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Teri Jans
Host

Jó, mám s přítelem ten stejný problém, proto zůstáváme dál bez auta.